5e Reisverslag Zuid-Afrika - Reisverslag uit Sandbaai, Zuid-Afrika van Jan Cozijnsen - WaarBenJij.nu 5e Reisverslag Zuid-Afrika - Reisverslag uit Sandbaai, Zuid-Afrika van Jan Cozijnsen - WaarBenJij.nu

5e Reisverslag Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Sandbaai

Hallo allemaal, hier zijn we weer met een update van onze ervaringen in het mooie Zuid-Afrika.

Wat maken we veel mee zeg, we krijgen er bijna moeite mee om alles te onthouden (nu zal daar de leeftijd misschien ook een kleine rol in spelen) maar het is ook wel een reis zeg, tijd om ons te vervelen hebben we echt niet!

We waren gebleven bij dinsdag 11 oktober de dag van onze binnenlandse vlucht van Durban naar Kaapstad, ook dit was weer weer een hele onderneming, op tijd vertrekken, alles afsluiten en afrekenen, vliegveld opzoeken, auto inleveren, hopen dat we geen vertraging hebben etc.
Maar ..... wat loopt het gesmeerd alles gaat goed alsof we dit al jaren zo doen.

Aangekomen in Kaapstad waar het overigens best wel een beetje fris was wat temperatuur betreft, op zoek naar de huurauto, we kregen een spiksplinternieuwe mee met 400 km. op de teller, vervolgens richting onze verblijfplaats in Milnerton een ritje van ongeveer 35 km. daar draaien wij onze hand niet meer voor om natuurlijk kwamen we aan bij weer een prachtig onderkomen, (zie foto's) wat hebben we het toch goed uitgezocht allemaal, haha
Nee hoor grapje, het is altijd maar weer afwachten waar we terecht komen.

S'avonds (weer) heerlijk uit eten geweest en daarna ...... natuurlijk dat verslavende spelletje weer spelen jullie weten het vast nog wel.

De volgende dag woensdag 13 oktober vroeg op pad, er staat weer van alles op ons programma dus na een heerlijk ontbijt, alle spullen weer in de auto en aan de bak maar weer, op weg naar Hermanus een rit van ongeveer 140 km maar we willen die dag gelijk van alles doen.
Een prachtige tocht brengt ons halverwege de rit bij leuke gekleurde strandhuisjes, veel valt er niet over te vertellen maar leuk om te zien was het wel, daarna door naar de pinguïns, ook hier valt niet veel over te vertellen, maar leuk was het wel, het lijkt bijna een beetje saai, maar let op, we hebben natuurlijk wel weer wat spanning nodig, want ook dat wordt net als het spelletje ook bijna een verslaving. Dus na de pinguïns door naar: Kaap de Goede Hoop. Wat was dat een prachtige tocht daar naar toe en wat een hoogte.
Bij aankomst stond ons nog een beste klim te wachten, met onderweg gevaarlijke apen daar werden we voor gewaarschuwd, dus zeker geen eten geven. Boven aangekomen waar het alom bekende bord staat met het aantal km naar Sydney Londen Amsterdam etc. werden we beloond met een werkelijk prachtig uitzicht. Na de nodige foto's gemaakt te hebben aan de afdaling begonnen en op weg naar het bord van Kaap de Goede Hoop waar iedereen mee op de foto wil staan, dus zo ook wij natuurlijk. Hier moest je wel wat voor over hebben, want als je een groep chinezen voor je hebt die allemaal op de foto willen dan ben je zo een half uur verder. Maar ach we hebben de tijd dus waar gaat het over we wachten gewoon geduldig onze beurt af en jawel het wachten wordt beloond, ook wij hebben het voor elkaar gekregen zo leuk.
Daarna verder naar onze bestemming dit keer voor 2 nachten en ook hier weer een heerlijk onderkomen met zwembad en uitzicht op zee. Prachtig!
We waren moe maar voldaan en daardoor oh zo blij toen de bazin des huizes ons vroeg mee te eten, ze had Boboti, zo lekker hadden we dit nog niet gehad.
Na nog even een spelletje te hebben gedaan (ik zeg niet wat) lekker onder de wol en in slaap vallen met het geruis van de zee op de achtergrond.

De volgende ochtend het is donderdag de 13de op pad om de Walvissen te spotten want daar staat Hermanus tenslotte om bekend, we liepen vol goede moed naar het strand, we hebben van alles gezien en gedaan: het walvishuis bezocht, een museum, de visafslag zoals dat vroeger gebruikt werd, maar...... GEEN enkele walvis!!
De dorpsomroeper, jaja die bestaat daar nog, hij roept om wanneer er een walvis gespot wordt, had ook een saaie dag. Maar goed we hebben ons wel vermaakt en hebben bij thuiskomst nog een heerlijke strandwandeling gemaakt, daarna lekker gegeten en nu zitten we gezellig bij elkaar om dit verslag weer voor elkaar te krijgen.

Morgen gaan we weer op pad en nu naar Mossel Bay een rit van ongeveer 400 km. waarvan we een gedeelte van de Gardenroute zullen doen.
Dus ...... weer vroeg uit de veren en op pad maar weer!!

Zie zo dit was het weer even voor zover, jullie zijn weer bij, veel plezier weer bij het lezen van dit verslag, wij wachten jullie reactie af want ook voor ons is dat leuk om te krijgen en te lezen.

Groetjes van ons 4tjes maar weer (en eventuele knuffels) en tot het volgende verslag.
Nog een paar weetjes.
Wisten jullie dat:
We inmiddels bijna 3000 km hebben gereden?
Een kop Cappuccino hier ongeveer 1,20 kost?
Lidy geen korte verslagen kan maken?
En Geertje inmiddels wijn heeft leren drinken en daar heel vrolijk van wordt?

• 13 Oktober 2016 - 22:37

Hans, Hilda, Guo En Shen:

Wat een mooie reis beleven jullie zeg, geniet er nog maar van!
    Groetjes Hans Hilda Guo en Shen xxx

• 13 Oktober 2016 - 23:46

De Hamelinkjes:

Wat een belevenissen weer...en jullie reizen wat af!
    Maar wat geweldig allemaal en leuke foto's. (Al hadden we wat voorkennis, met dank aan Gesley!)
    Geniet er nog maar lekker van alle4, want voor je t weet zijn jullie weer in t koude kikkerlandje!
    Veel liefs, Peter en Wendy, en een dikke knuf van Jelle en Fleur!

• 14 Oktober 2016 - 07:57

Gesley En Lennard:

Prachtige reis! Jullie zijn bijna te druk om al het moois in jullie op te nemen ;).... Goede tijd nog met elkaar!!
    Groet en knuffel,
    Gesley & Lennard

• 15 Oktober 2016 - 12:10

Anne:

Hoi!
    Wat een leuke dingen allemaal!
    Oo die strandhuisjes vind ik leuk!
    Blijf zoveel genieten als jullie al doen!
    Liefs Anne, David en Emma